Recomandari

La ce programe de fitness sa apelezi pe banda de alergat pentru a slabi sanatos

La ce programe de fitness sa apelezi pe banda de alergat pentru a slabi sanatos

Banda de alergat este, fără doar și poate, unul dintre cele mai folosite aparate din sălile de fitness, dar și alegerea multora atunci când vine vorba despre a-și achiziționa un aparat pe care pot face mișcare și în confortul propriei case.

Alergatul, în general, aduce foarte multe beneficii corpului, pe lângă arderea rapidă de calorii. Cu toate acestea, poate fi dificil să alergi în aer liber în cazul în care vremea de afară nu este foarte prietenoasă, ori dacă s-a instalat iarna. În aceste situații, o bandă de alergat pliabilă îți poate fi de mare folos, fie că alegi să o folosești pe cea din sala de fitness, fie pe cea pe care ai cumpărat-o pentru acasă.

Datorită tehnologiei, ne putem bucura și de o sesiune de alergat mai complexă, grație benzilor de alergat care, acum, vin la pachet cu o mulțime de programe și dotări sau caracteristici care sunt menite să vină în ajutorul tău, indiferent de obiectivul pe care vrei să-l atingi: scăderea în greutate, creșterea anduranței, menținerea tonusului muscular sau pregătirea pentru o competiție.

În general, recomandările spun că cele mai bune exerciții sunt cele care implică o viteză ridicată, combinată cu o înclinație a benzii setată în așa fel încât alergarea rapidă să poate fi susținută într-un ritm constant. Înclinația nu doar că reușește să imite destul de bine o alergare în aer liber, dar contribuie la complexitatea antrenamentului, facând alergarea mai grea și, în definitiv, ajutându-te să arzi mult mai multe calorii. Sunt câteva antrenamente pe care le poti folosi din lista programelor oferite de o bandă de alergat electrică sau magnetică care pot face o mare diferență în lupta cu kilogramele în plus.

1. Alergarea în tempo alternativ

Este unul dintre cele mai eficiente și importante antrenamente pe care le poți face pe banda de alergare. Poți începe printr-un ritm moderat susținut pentru o perioadă de aproximativ 10-15 minute, după care se trece la o alergare suficient de alertă care să poate fi întreținută pentru circa 5 kilometri. Ciclul se poate repeta ori de câte ori se dorește sau până la epuizare și, bineînțeles, pentru un antrenament și mai eficient, poate fi crescut și nivelul de înclinație. Acest antrenament este unul de anduranță, care te poate ajuta să-ți crești rezistența în timp, fără a mai obosi după primul kilometru alergat.

2. Intervalele

Fiecare tip de intensitate al alergării are câte un obiectiv diferit. De exemplu, intensitatea moderată ajută la creșterea anduranței și, astfel, să poți alerga pe distanțe mai lungi fără a obosi atât de repede. Pe de altă parte, alergarea cu o intensitatea crescută solicită musculatura, pentru că se activează producția de acid lactic, deci îți îmbunătățește condiția fizică și te ajută să-ți dezvolți forța explosivă a mușchilor. Atunci când aceste două tipuri de intensități sunt combinate, rezultatul este un antrenament extrem de productiv în arderea caloriilor, deoarece induce corpul într-o stare de șoc.

Poți începe printr-o alergare ușoară, de aproximativ 10 minute, pentru încălzire, după care poți selecta programul special pentru intervale. Se recomandă câte 4 seturi, a câte un minut jumătate sau două fiecare, iar după fiecare set, o alergare ușoară de 3 minute pentru odihnire. Se poate repeta circuitul până la epuizare.

3. Alergarea în pantă alternativă

Deși nu este recomandat să alergi pentru un timp îndelungat în pantă și la o înclinație prea mare, pentru că acest lucru îți poate solicita atât gleznele și genunchii, cât și spatele mult prea mult, acest tip de antrenament este de mare folos dacă vrei să slăbești, dar și să îți tonifiezi mușchii în același timp. Alergarea în pantă alternativă presupune o invers proporționalitate între înclinația benzii și timpul de alergare. Astfel, cu cât timpul de alergare este mai scurt, cu atât înclinația va fi mai crescută și vice-versa.

O recomandare de antrenament ar fi după cum urmează: încălzește-te timp de 10 minute printr-o alergare ușoară de tip jogging, după care te poți pregăti pentru următoarele 2 seturi. În primul set, vei alerga într-un ritm moderat timp de un minut cu înclinație la treapta 4. În al doilea set, poți crește inclinația la 6 și vei crește intensitatea alergării cât de mult posibil pentru 45 de secunde. Fiecare set va fi urmat de un minut jumatate de jogging, cu nivel de înclinație 0, pentru relaxare.

Aceste tipuri de antrenament pot face ca sesiunile tale de alergat să fie mai interesante și distractive, având parte de complexitate. Iar pe lângă asta, în timp, vei observa cât de mult te vor fi ajutat la aspectul general al corpului tău prin numărul mare de calorii pe care îl ard într-un mod rapid, sănătos și eficient.

Pe site-ul bandadealergat.com găsiți o gamă variată de benzi de alergat ieftine, cu diferite funcții la prețuri accesibile.

 

Distribuie