Pentru numeroase persoane, micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Si totusi, cel mai adesea, din lipsa de timp, este neglijat de multa lume. Stresul sau lipsa de idei in ceea ce priveste cele mai sanatoase variante pot fi o piedica in includerea micului dejun in rutina zilnica.

Te intrebi si tu cum arata un mic dejun ideal? Iata cateva idei de retete de mic dejun rapid si sanatos care sa te inspire si care sa te ajute sa incepi ziua asa cum trebuie:

Terci cu fulgi de ovaz.

Fulgii de ovaz sunt fara doar si poate cea mai buna idee pentru un mic dejun satios, rapid si sanatos. Este un veritabil deliciu mai ales cand il prepari cu lapte de caju sau de migdale, cu banane, stafide si fulgi de cocos. Mai poti adauga nuci, migdale, fructe de padure sau cateva bucatele de ciocolata.

Budinca de chia cu cacao si fructe de sezon.

Este alegerea perfecta atunci cand vrei sa te delectezi, dar ai nevoie de un mic dejun sanatos. Amesteca seminte de chia cu laptele vegetal, adauga cacao, sirop de agave sau miere si lasa totul la frigider. Dupa ce l-ai scos, adauga fructe la alegere si vanilie.

Un smoothie plin de vitamine.

Ai nevoie de spanac sau de salata verde, de zmeura, banane si mere verzi, seminte de chia de apa si nuci caju sau migdale hidratate.

Pancakes fara gluten cu banane.

Ai nevoie doar de banane si un ou si de un strop de ulei de cocos pentru a le praji.

Avocado toast.

Este cea mai buna idee pentru cei care isi doresc ceva sarat la micul dejun. Pune painea la prajit in toaster. Intinde jumatate de avocado pe paine, pe care sa o zdrobesti, apoi adauga sare, piper, un strop de suc de lamaie si ulei de masline. Optional poti adauga si seminte de floarea-soarelui, rosii sau ierburi aromatice.

Ouale sub toate formele lor.

Proteienele animale sunt cea mai buna alegere pentru dimineata. Poti prepara o omleta cu legume, oua posate, oua fierte sau oua fierte moi.

Tartinele de paine sanatoase.

Painea de secara sau multicereale este cea mai buna idee pentru un mic dejun sanatos. Tartinele se pot unge cu unt de arahide, miere, rosii si branza, cu o combinatie de somon si branza… iti poti pune creativitatea la munca pentru cel mai nutritiv si mai sanatos mic dejun.

Daca vrei sa afli mai multe despre un stil de viata sanatos, te invitam sa citesti blogul RalucaMihaela.ro

Distribuie