Atunci când sunteți pregătiți să treceți la anvelopele de vară, ar fi bine să luați în considerare câțiva pași importanți pentru depozitare anvelopelor de iarnă.
Dacă locul de depozitare este un hotel de anvelope, atunci grijile dumneavoastră vor fi mai puține. Cei de acolo se vor ocupa de toate. Vor marca fiecare roată unde a fost montată și vor avea grijă să o depoziteze corespunzător. În plus, roțile vor fi spălate și pregătite de montaj atunci când vă veți întoarce după ele când le va veni, din nou, anotimpul.
Dacă în schimb doriți să vă păstrați roțile acasă, tot procesul de îngrijire cade în sarcina dumneavoastră. Avantajul este că le veți avea oricând la îndemână în cazul în care aveți nevoie de ele. Dar înainte să le depozitați trebuie să faceți câteva pregătiri. Ar fi de preferat să le faceți presiunea corespunzătoare. Astfel, când va veni momentul, veți putea să le instalați imediat pe vehicul. Mai mult, există varianta în care să nu prindeți un loc la vulcanizare dar să trebuiască să circulați. Atunci, chiar dacă probabil nu vor fi echilibrate, tot vă vor putea servi cu drumurile prin oraș.
De asemenea, nu uitați să le marcați corespunzător să știți care dintre ele unde a fost montată. Dacă nu veți ști, va fi mai greu să faceți rotația anvelopelor când se va schimba sezonul. Pentru aceasta, folosiți fie o cretă, fie o coală de hârtie lipită cu bandă adezivă (scotch) pe jantă sau pe interiorul anvelopei, dacă acestea nu sunt montate.
Dacă anvelopele sunt montate pe jante, atunci puteți să le stivuiți fără probleme pe toate patru, dar trebuie să țineți cont de câteva măsuri. În primul rând este de preferat ca anvelopele să nu aibă contact între ele. De preferat este să împachetați fiecare roată, separat, în saci de plastic sau în saci dedicați depozitării anvelopelor. Totodată, puteți folosi bucăți de cartoane care să le așezați între roți, atunci când le stivuiți. Atenție! Nu așezați roțile în picioare. Dacă pneurile vor sta câteva luni pe aceeași pată de contact, până vor fi din nou gata de montat vor fi deja deformate.
Dacă doriți să depozitați roțile cu totul, atunci aveți trei opțiuni. Una este să fie culcate pe podea, stivuite sau nu, în funcție de cât spațiu aveți la dispoziție. A doua variantă ar fi să le atârnați de perete pe tije de susținere care să treacă prin centrul roților. A treia variantă ar fi rasteluri dedicate unde suprafața de contact a raftului cu roata să fie cât mai mare, anulând astfel riscul de aplatizare a pneurilor.
În cazul în care depozitați doar anvelopele (fie ele anvelope de vară, all season sau de iarnă), atunci acestea se vor așeza în poziție culcată sau atârnată. Suportul de susținere în al doilea caz nu ar trebui să fie un cârlig simplu, ci unul care să ofere o suprafață de contact mai mare, împiedicând deformarea carcasei pneului.
Locația depozitării este o altă problemă. Cel mai nefericit loc este pe balcon. Efectele razelor de soare care vor cădea pe anvelopă fix în același loc în fiecare zi vor duce la îmbătrânirea pneului. De asemenea, dacă sunt anvelope de iarnă, acestea nu ar trebui expuse temperaturilor de peste 30 de grade. Or, dacă bate soarele pe ele, temperatura pe punct material poate depăși cu siguranță chiar și 60 de grade.
Dacă cea mai bună soluție de depozitare este un hotel de anvelope serios, varianta imediat următoare este un garaj. Amenajați un loc pentru anvelope. Poate fi și un dulap sau un rastel cu rafturi. Este important ca locul respectiv să fie ventilat și aerisit. În plus, înainte de a le depozita acolo, ar fi de preferat să spălați cu un jet de apă cele patru roți. Vă veți mulțumi singur când va trebui să le luați de acolo și nu vă veți umple de praf de plăcuțe de frâne sau alte mizerii colectate în timpul rulării.
De asemenea, trebuie să țineți cont că pe toată perioada depozitării roțile nu trebuie să intre în contact cu compuși chimici petrolieri. Aceștia pot intra în reacție cu materialul din care sunt făcute anvelopele și deteriora. Degradarea chimică a taloanelor sau a căilor de rulare a anvelopelor poate duce la imposibilitatea de utilizare a lor.